Wypalanie DPF Hyundai – Klucz do zachowania efektywności filtra cząstek stałych

Produkowane w Korei Południowej samochody marki Hyundai to wygodne pojazdy, których popularność na polskich drogach wzrasta. Znane współcześnie Hyundaie to efekty pracy realizowanej w przedsiębiorstwie założonym w 1967 roku przez Chung Ju-yung. Koncern z siedzibą główną w Seulu produkuje współcześnie pojazdy, wśród których znajdziemy wiele diesli wyposażonych w obowiązkowy mechanizm oczyszczania spalin, czyli filtr cząstek stałych DPF. Jeśli pojazd koreańskiej marki Hyundai towarzyszy Ci na co dzień i chcesz jeszcze przez długi czas cieszyć się jego prawidłowym, bezpiecznym funkcjonowaniem, dowiedz się, jak działa filtr DPF w pojeździe, czego unikać podczas jazdy dieslem z DPF oraz jak wymusić wypalanie DPF Hyundai.

Najpopularniejsi przedstawiciele marki Hyundai

Zanim przejdziemy do kwestii sposobów wypalania sadzy, skoncentrujmy się na modelach Hyundaia cieszących się największą popularnością. Obecnie koncern produkuje liczne modele, wśród których największą sławę zyskują niewielkie miejskie modele takie jak i10, i20, i30, i40, i45, ix20 czy nieco większe pojazdy takie jak Hyundai ix25 bądź Hyundai ix35 znany jako Tucson. Oprócz wymienionych modeli na naszych drogach często możemy spotkać samochody takie jak Hyundai Santa Fe, Coupe, Elantra, Sonata czy wycofany już z produkcji Getz. Co interesujące, koncern Hyundai zbudował swoje fabryki w Czechach i na Słowacji, dzięki czemu dystrybucja pojazdów na rynek europejski jest jeszcze prostsza. Zwolennicy marki uważają samochody za wygodne i niedrogie w eksploatacji, ponadto koncern wychodzi naprzeciw wyzwaniom ekologicznym, produkując pojazdy elektryczne i z napędem hybrydowym. Hyundaie z dieslem pod maską są wyposażone w filtr cząstek stałych DPF.

Udana współpraca Hyundaia i DPF

Wielu kierowców przykłada uwagę do tego, aby w ich pojazdach wszystko harmonijnie współpracowało. Zdarzają się jednak tacy, którzy nie mają wiedzy, czasu bądź chęci do optymalnego dbania o samochód. Niestety, do zatkania bądź uszkodzenia filtra cząstek stałych DPF dochodzi najczęściej właśnie wskutek zaniedbań takich jak zbyt rzadkie wymiany oleju, niestosowanie się do zasad eco-drivingu oraz tankowanie paliwa o złej jakości, co znajduje odbicie w przedwczesnym zużyciu DPF.

W jaki sposób powinna przebiegać prawidłowa praca filtra cząstek stałych w pojazdach marki Hyundai? Właściwie działający filtr ma za zadanie wychwycić i zatrzymać cząsteczki ciał stałych, które nie uległy spaleniu bądź stanowią pozostałości po spalaniu oleju napędowego w silniku Diesla. W skład owych cząstek wchodzi nie tylko szkodliwy dla człowieka i środowiska węgiel, ale także tlenki metali czy wielopierścieniowe węglowodory, które także odpowiadają za wiele chorób oraz powiększanie dziury ozonowej czy ocieplenie klimatu. Praca filtra cząstek stałych w Hyundaiach sprowadza się do oczyszczania spalin w sposób mechaniczny, gdyż toksyczne cząsteczki osiadają w powleczonych platyną kanalikach zbudowanych z węglika krzemu. Filtracja jest możliwa dzięki zastosowaniu wysokich technologii produkcyjnych, które umożliwiają budowę kanalików filtracyjnych DPF o średnicach mniejszych niż wielkości cząsteczek sadzy.

Nadmiar osadów w filtrze – jak je skutecznie usunąć?

Odniesiemy się do sytuacji, w której w naszym Hyundaiu, a dokładnie w filtrze cząstek stałych DPF uzbierało się dużo sadzy, zatykając kanaliki, wlot bądź wylot DPF. Jeśli pojazd ma zapchany DPF poprzez węgiel, konieczne jest udrożnienie przepływu spalin, co można uzyskać dzięki właściwie przeprowadzanemu wypalaniu DPF. Czy wypalanie DPF Hyundai i30 różni się czymś od wypalania DPF Hyundai Santa Fe? Jeśli chodzi o sam proces usuwania sadzy z filtra, nie jest to uzależnione od modelu pojazdu w bezpośredni sposób. Mówiąc najprościej, należy doprowadzić do generowania wysokich obrotów i wysokiej temperatury w filtrze, a nagromadzone sadze po prostu ulegną wypaleniu. Procedura dopalania sadzy w filtrach DPF montowanych w pojazdach koreańskiej marki Hyundai może przebiegać w sposób wymuszony, aktywny bądź pasywny, co po kolei opisaliśmy w tym właśnie artykule.

Wypalanie DPF Hyundai Sonata w sposób pasywny to wypalanie podczas jazdy. Kierowcy, którzy często przemierzają dłuższe trasy autostradami i drogami ekspresowymi, przeprowadzają wypalanie DPF niemalże automatycznie, gdyż silnik dostaje impuls wywołany wysokimi obrotami. Temperatura w jednostce napędowej wzrasta dzięki tak zwanemu dotryskowi paliwa, dzięki czemu przez około 25 minut jazdy w równym tempie wypalają się sadze.

Gdy samochód jest użytkowany tylko na krótkich dystansach i nie mamy możliwości skorzystania z wypalania pasywnego, warto zapoczątkować wypalanie DPF na postoju. Aktywne wypalanie filtra DPF Hyundai i40 czy wypalanie filtra DPF Hyundai i30 nie różnią się od siebie, a sam proces polega na zatrzymaniu pojazdu na biegu jałowym, wygenerowaniu wysokich obrotów i zasygnalizowaniu silnikowi, że konieczny jest dodatkowy wtrysk paliwa i wtedy, dzięki wysokiej temperaturze, może rozpocząć się dopalanie sadzy. Warto wyobrazić sobie znaczne ilości czarnego pyłu wydobywające się z wydechu pojazdu i rozsądnie wybrać miejsce postoju podczas wypalania. Co ważne, proces ten nie powinien być realizowany w pojazdach, które mają jakiekolwiek problemy z pracą silnika.

Ostatnia metoda oczyszczania filtra cząstek stałych z sadzy to wypalanie DPF w sposób wymuszony w warsztacie. Poddanie tej metodzie filtra DPF Hyundai Tucson 2.0 CRDI 2006, Hyundai ix35 1.7 CRDI czy innego modelu wiąże się z odwiedzeniem warsztatu, gdzie mechanik połączy się komputerowo z silnikiem i przeprowadzi proces wypalania DPF z jednoczesnym odczytem postępów.

Rezultaty wypalania DPF w Hyundai’u

Co da nam przeprowadzanie dopalania sadzy w filtrze cząstek stałych? Czy trzeba wypalać DPF? Opisany przez nas proces przyczynia się do usuwania nadmiaru sadzy, dzięki czemu samochód może nadal działać sprawnie, gdyż filtr nadal oczyszcza spaliny z cząsteczek o dużej szkodliwości. Filtry cząstek stałych DPF nie stanowią zbędnego mechanizmu, gdyż chronią nasze środowisko i zdrowie, a optymalne użytkowanie diesla z DPF warunkuje żywotność filtra. 

Podsumowanie

Wypalanie DPF w Hyundai to klucz do utrzymania filtrów cząstek stałych w dobrej kondycji. Regularna kontrola i konserwacja pojazdu oraz odpowiednie wybory podczas jazdy mogą pomóc uniknąć problemów z DPF. Dla tych, którzy napotykają na problemy z nadmiarem sadzy, istnieją różne sposoby wypalania DPF, dostosowane do różnych warunków użytkowania pojazdu. Ostatecznie, dbanie o filtry cząstek stałych to nie tylko kwestia wydajności samochodu, ale także troska o środowisko naturalne i zdrowie.

Sprawdź inne:
Czyszczenie i wypalanie DPF w Volvo

Filtry cząstek stałych (DPF) w układzie wydechowym samochodów stały się standardem, a kierowcy Volvo, takich modeli jak Volvo V50 czy Volvo S40, nie są wyjątkiem.  Czym jest filtr cząstek stałych (DPF)? Filtry cząstek stałych, zwane również filtrami DPF (Diesel Particulate Filter) są elementami układu wydechowego samochodów, których zadaniem jest redukcja emisji szkodliwych cząstek stałych. Silniki […]

czytaj więcej >
Wypalanie DPF w Volkswagenie: Oczyszczanie filtra cząstek stałych dla czystszego powietrza

Samochody marki Volkswagen, produkowane w niemieckich fabrykach cieszą się ogromną popularnością w Polsce i na całym świecie. Modele takie jak Golf, Passat, czy Touran są częstym widokiem na naszych drogach i cieszą się uznaniem ze względu na swoje luksusowe wykonanie i dbałość o najmniejsze detale. W ostatnich latach coraz bardziej restrykcyjne normy dotyczące emisji spalin […]

czytaj więcej >
Wypalanie filtrów DPF w samochodach Toyota

W dzisiejszych czasach ochrona środowiska naturalnego stała się jednym z głównych priorytetów branży motoryzacyjnej. Samochody z silnikami wysokoprężnymi wyposażone są w filtry cząstek stałych DPF (Diesel Particulate Filter), które redukują emisję szkodliwych substancji. Samochody Toyota, takie jak model Auris, również wyposażone są w te zaawansowane systemy filtrów cząstek stałych. Niemniej jednak, z czasem filtry DPF […]

czytaj więcej >
Czyszczenie i regeneracja filtra DPF w samochodach Suzuki

Filtr cząstek stałych, znany również jako DPF, w samochodach Suzuki odgrywa kluczową rolę w ochronie środowiska przed szkodliwymi emisjami spalin. Ten zaawansowany system został stworzony przez specjalistów motoryzacyjnych, którzy zadali sobie trud, aby chronić nas i naszą planetę przed niekorzystnym wpływem emisji spalin. Jednak po pewnym czasie eksploatacji, filtry DPF w samochodach Suzuki mogą ulec […]

czytaj więcej >

Skontaktuj się z nami!

W razie jakichkolwiek pytań, dotyczących naszych usług lub wyceny czyszczenia / regeneracji filtra DPF, serdecznie zapraszamy do kontaktu telefonicznego lub do kontaktu za pomocą formularza kontaktowego.