Czyszczenie i regeneracja filtrów cząstek stałych DPF w samochodach Opel

Współczesne samochody z silnikami Diesla często wyposażone są w filtr cząstek stałych DPF (Diesel Particulate Filter). Ten element ma kluczowe znaczenie dla ochrony środowiska, eliminując szkodliwe cząstki stałe z wydobywających się spalin. 

Co to jest filtr cząstek stałych DPF?

Filtr cząstek stałych DPF to innowacyjne rozwiązanie stosowane w niektórych samochodach z silnikami Diesla, w tym także w Oplach Insignia 2.0 CDTI. Jego głównym zadaniem jest oczyszczanie spalin z cząstek stałych, czyli sadzy, która w przeszłości często widoczna była jako kopcący dym wydobywający się z tylnej części samochodów. Wizualnie DPF przypomina dodatkowy tłumik na rurze wydechowej, zwykle umieszczony blisko silnika lub w miejscu, gdzie w innych pojazdach znajdowałby się przedni tłumik.

W samochodach marki Opel, gdzie często występuje tylko jeden tłumik (tylny) w układzie wydechowym, filtr DPF często umiejscowiony jest w tym miejscu. Widoczny jest zazwyczaj po podniesieniu samochodu i przyjrzeniu się spodniej części. Pierwsze filtry DPF zaczęły być stosowane w modelu Vectra C wraz z pojawieniem się silników Diesla 1.9 CDTI. W kolejnych modelach, takich jak Astra III, Astra IV, Zafira II, Insignia, Corsa D, Meriva II, oraz w kolejnych generacjach silników Diesla (1.3 CDTI, 1.7 CDTI, 2.0 CDTI), filtry cząstek stałych stały się coraz bardziej powszechne.

Jak dochodzi do zapchania się filtra cząstek stałych DPF?

Zapchanie filtra DPF jest problemem, który często pojawia się u kierowców, zwłaszcza tych, którzy jeżdżą głównie na krótkich dystansach i utrzymują niskie obroty silnika. W takich warunkach filtr DPF ma trudności z uruchomieniem procesu samooczyszczania, którym normalnie usuwa nagromadzoną sadzę. Objawem zapchanego filtra DPF jest utrata mocy silnika, co z pewnością jest nieodpowiednie i frustrujące.

Jak zatem zapobiegać zapychaniu się filtra DPF?

Najważniejszym krokiem w zapobieganiu zapychaniu się filtra DPF jest regularna jazda na dłuższe trasy i utrzymanie wyższych obrotów silnika. To pozwala na uruchomienie procesu regeneracji filtra, podczas którego temperatura w układzie wydechowym zostaje podniesiona, co pomaga usunąć nagromadzoną sadzę. Jeśli jednak już doszło do zapchania filtra, na desce rozdzielczej pojawi się kontrolka, sygnalizująca ten problem.

Gdzie można skorzystać z usługi czyszczenia filtrów cząstek stałych i katalizatorów dla samochodów marki Opel Insignia?

Zablokowane filtry DPF w samochodach Opel Insignia można naprawić w jednym z dostępnych zakładów regeneracji. Procedura oczyszczania filtra DPF polega na specjalistycznym czyszczeniu i przywróceniu mu pełnej sprawności. Aby tę usługę wykonać, filtry DPF trzeba dostarczyć do warsztatu samodzielnie lub skorzystać z usługi kuriera, który przywiezie filtry do serwisu i z powrotem do klienta.

Procedura czyszczenia filtrów DPF w samochodach Opel Insignia w specjalistycznym warsztacie

Proces regeneracji filtrów DPF z samochodów Opel Insignia 2.0 CDTI przebiega według określonych etapów. Po pierwsze, filtry muszą być dostarczone do warsztatu, co można zrobić samodzielnie lub skorzystać z usług kuriera. Następnie filtry są testowane pod kątem ich stanu przy użyciu specjalistycznej aparatury diagnostycznej. Jeśli filtry wymagają czyszczenia, zostają przekazane do procedury oczyszczania przy użyciu specjalistycznych urządzeń. Po wyczyszczeniu i osuszeniu, filtry podlegają powtórnym testom, a klient otrzymuje pełną dokumentację na temat ich stanu po procesie regeneracji.

Sprawdź inne:
Czyszczenie i wypalanie DPF w Volvo

Filtry cząstek stałych (DPF) w układzie wydechowym samochodów stały się standardem, a kierowcy Volvo, takich modeli jak Volvo V50 czy Volvo S40, nie są wyjątkiem.  Czym jest filtr cząstek stałych (DPF)? Filtry cząstek stałych, zwane również filtrami DPF (Diesel Particulate Filter) są elementami układu wydechowego samochodów, których zadaniem jest redukcja emisji szkodliwych cząstek stałych. Silniki […]

czytaj więcej >
Wypalanie DPF w Volkswagenie: Oczyszczanie filtra cząstek stałych dla czystszego powietrza

Samochody marki Volkswagen, produkowane w niemieckich fabrykach cieszą się ogromną popularnością w Polsce i na całym świecie. Modele takie jak Golf, Passat, czy Touran są częstym widokiem na naszych drogach i cieszą się uznaniem ze względu na swoje luksusowe wykonanie i dbałość o najmniejsze detale. W ostatnich latach coraz bardziej restrykcyjne normy dotyczące emisji spalin […]

czytaj więcej >
Wypalanie filtrów DPF w samochodach Toyota

W dzisiejszych czasach ochrona środowiska naturalnego stała się jednym z głównych priorytetów branży motoryzacyjnej. Samochody z silnikami wysokoprężnymi wyposażone są w filtry cząstek stałych DPF (Diesel Particulate Filter), które redukują emisję szkodliwych substancji. Samochody Toyota, takie jak model Auris, również wyposażone są w te zaawansowane systemy filtrów cząstek stałych. Niemniej jednak, z czasem filtry DPF […]

czytaj więcej >
Czyszczenie i regeneracja filtra DPF w samochodach Suzuki

Filtr cząstek stałych, znany również jako DPF, w samochodach Suzuki odgrywa kluczową rolę w ochronie środowiska przed szkodliwymi emisjami spalin. Ten zaawansowany system został stworzony przez specjalistów motoryzacyjnych, którzy zadali sobie trud, aby chronić nas i naszą planetę przed niekorzystnym wpływem emisji spalin. Jednak po pewnym czasie eksploatacji, filtry DPF w samochodach Suzuki mogą ulec […]

czytaj więcej >

Skontaktuj się z nami!

W razie jakichkolwiek pytań, dotyczących naszych usług lub wyceny czyszczenia / regeneracji filtra DPF, serdecznie zapraszamy do kontaktu telefonicznego lub do kontaktu za pomocą formularza kontaktowego.